5. třída

Pracujeme s učebnicemi Project 1 - 4th ed.

15. POKYNY     15.6. - 22.6. 2020

Další pokyny zadám během pondělí 22.6.

Moji milí páťáci,

Vydržte, už se to blíží!!!

Tento týden si dáme jen pracovní listy k opakování :o)

POMŮCKY: pracovní listy

POKYNY:

Online interaktivní pracovní listy - Předložky

  • Předložky 1:  Přetáhni název předložky do správné bubliny.
  • Předložky 2:  Klikni vždy na ikonku reproduktoru pro poslech a pak na řádku zaklikni správnou odpověď.
  • Předložky 3: 1. Zatrhni, co v místnosti ze slovíček je. 2. Podle obrázku zaškrtni Pravda nebo Lež. 3. Přiřaď věty k otázkám podle obrázku.
  • Předložky 4: Pokud se nudíš, je tu ještě jeden pracovní list... náročnější... Troufneš si? :o) Pozor, objevují se i nové předložky "above" = "nad" a "near" = "poblíž, blízko".

Další pracovní list na Edupage

  • There is / are: Zakroužkuj správnou odpověď.

Galerie vašich skvělých projektů - My typical day

1. POKYNY - 12th March

Dobrý den, zasílám Vám prozatímní práci z AJ:

V tuto chvíli máme dobránu lekci 3. Z učiva této lekce bude psána také čtvrtletní práce. Její termín je momentálně nejasný - běžně se ale píší písemné práce na přelomu března a dubna. Uvidíme, jak se bude situace nadále vyvíjet, počítejme ale s tím, že čtvrtletní práci napíšeme ve velmi brzkém termínu poté, co se školní docházka obnoví.

Proto prozatím bude potřeba, aby

  1. si děti opakovaly danou lekci přes online procvičování na webu
    https://proj.ouponlinepractice.com/auth/index, k němuž mají děti přístupové údaje zapsané ve svých sešitech z AJ. Tuto jejich aktivitu mohu sledovat online také já.
  2. měly děti napsánu slovní zásobu z celé 3. lekce(tj. 3ABCD Culture, EaCurriculum, Revision, Project), protože budou opět odevzdávat slovníček k hodnocení.

Podle vývoje situace budu později zasílat další pokyny.

Děkuji Vám všem za trpělivost a spolupráci.

Obsah 3. čtvrtletní pís. práce

Jak již bylo zmíněno, obsahem čtvrtletní písemné práce bude učivo především 3. lekce. Jmenovitě tedy:

  • sloveso mít = Have got / Has got (v kladné, záporné větě i v otázce a krátkých odpovědích)
  • sloveso být = to be a především rozdíl mezi slovesem mít a být (Have got vs. To Be) - např. Poznej, zda do věty " Já _____ velkého psa." patří slovo "mám" nebo "jsem"
  • zvířata
  • přídavná jména (big, small, thin,..)
  • věci, které lze vlastnit (v rámci slovíček, např. computer, DVD player, bike, game console,...)
  • dny v týdnu (Monday, Tuesday,...)
  • školní předměty (Maths, Geography,...)
  • + další slovní zásoba především ze 3. lekce

Upozorňuji znovu, že dny v týdnuškolní předměty se píší na počátku slova s VELKÝM PÍSMENEM a je potřeba to v testech i mít jasně označeno.

2. POKYNY - 17th March

Dobrý den,

krásný irský svátek sv. Patrika!

Zde jsou další pokyny k práci:

  • online procvičování z předchozích pokynů stále trvá. Upozorňuji, že žádné z dětí dosud nezačalo. Věřím, že toho nejspíše mají hodně, ale bylo by dobré dohlédnout na to, aby děti pracovaly i na angličtině. Všechna online cvičení by měly udělat celkem 3x, aby byla cvičení 100% splněna.
  • slovíčka z celé 4. lekce (4ABCD Culture, EaC, Revision, Project) - přepsat do slovníčku

Děkuji za spolupráci.

DODATEK K ONLINE CVIČENÍ!                                     (22nd March)

Dobrý den, dostala jsem mail ohledně problému s online cvičením. Je stále aspoň polovina dětí, které dosud nezačly a myslím si, že už vím, kde je problém. Takže to zkusím vysvětlit popořadě a snad to pomůže všem:

1) Jdetě na odkaz https://proj.ouponlinepractice.com/auth/index#/sc-login

2) Zadejte své přihlašovací údaje, které máte v sešitech (pokud jste je ztratili, mám je u sebe, stačí mi napsat)

3) Po přihlášení vám to ukáže cvičení z 1. lekce, která už jsme dělali ve škole.

4) Abyste najeli na cvičení z 3. lekce, musíte kliknout na tlačítko MENU v levém horním rohu a z roletky vybrat 3 My world (což je opakování 3. lece) - k tomuto kroku přikládám obrazovou přílohu.

Kdyby stále byly nějaké problémy, prosím, kontaktujte mě. Děkuji!

Zítra (nejpozději v úterý, podle toho, jak stihnu natočit videa) se chystám přidat Vám nové pokyny, začneme 4. lekci.

3. POKYNY - 23.-29.3. 2020

Tyto pokyny jsou úlohy na celý týden 23.3.-29.3.    ---------    Další pokyny zadám v během pondělí 30.3.

POMŮCKY: Učebnice, pracovní sešit, sešit English Grammar, youtube videa

  • Video CLOCK
  • Z fotky tabule (níže) si opsat zápis do sešitu 
  • Video SB 40-41 a pracovat podle něj s učebnicí
  • Pracovní sešit s. 32-33 - Samostatně vypracovat celou dvoustranu (1. cv - poslech z CD Zakreslit časy na hodinky / 2. cv. -Zapsat celou větou časy na hodinkách / 3. cv. - Doplnit předložky ON a AT / cv. 4 - Přečíst si diář a odpovědět podle něj na otázky celou větou. Používat AT a ON / cv. 5 - Nejdříve seřadit správně slova tak, aby dávala smysluplné otázky, pak podle obrázku doplnit odpovědi. 

4. POKYNY - 30.3.-3.4. 2020

Tyto pokyny jsou úlohy na celý týden 30.3.-3.4.    ---------    Další pokyny zadám v během pondělí 6.4.

POMŮCKY: Učebnice, pracovní sešit, sešit English Grammar, youtube videa a pracovní listy

  • Video CLOCK - part 2 - pustit a poslechnout výklad
  • Zápis do sešitu CLOCK: part 2 (z fotky tabule)
  • Video WB 32-33 - Společná kontrola pracovního sešitu
  • Pracovní listy 1, 2 a 3 - Vytisknout nebo do sešitu přepsat/překreslit + vyplnit pak hodiny dle zadání

Zápis do sešitu

Pracovní list 1: Rozepiš dlouze (např. 5 to 1, half past 3,...)

(zdroj: https://superkids.com/)

Pracovní list 3 - Zapiš digitálně (např. 14:30,...)

Pracovní list 2 - Rozepiš dlouze

5. POKYNY - 6.4.-13.4. 2020

Tyto pokyny jsou úlohy na celé sváteční období 6.4.-13.4.    ---------    Další pokyny zadám v během úterý 14.4.

Milé děti a milí rodiče,

doufám, že se máte co nejlépe!

Tento týden mám pro vás jen tři nenáročné úkoly.

  • Kontrola pracovních listů z minula  - výsledky všech jsou ve sloupečku vpravo
  • Pracovní list 4 - List prosím buď vytiskněte nebo přepište do sešitu a vypracujte. Výsledky poprosím ideálně nafotit a odeslat přes Edupage nebo na můj školní email a to do úterý 14.4. Není to na známky - chci jen zjistit, jak se vám s hodinami daří, ať vím, jestli ještě bude potřeba něco dovysvětlit.
  • Anglický Časopis PLAY  - Jděte na stránku http://www.bridge-online.cz/play/ a vyberte si číslo časopisu. Pro jeho otevření klikněte na modré políčko "časopis". Příjemné čtení a klidné Velikonoce!

HAPPY EASTER!!!

 

PRACOVNÍ LIST 4 - K vypracování a odeslání

6. POKYNY - 14.4.-17.4. 2020

   Další pokyny zadám během pondělí 20.4.

Milé děti a milí rodiče,

doufám, že jste si užili Velikonoce, pořádně si odpočal a nabrali nové síly.

Co vás čeká? Zkontrolujte si svůj pracovní list podle výsledků na obrázku a pusťte si video s nejčastějšími chybami.

Dále se podíváme na lekci 4B, kde si představíme úvod do přítomného času prostého. Uděláme společně dvoustranu v učebnici a vaším úkolem bude podívat se na pracovní sešit.

 

POMŮCKY:

pracovní list z minula, youtube, učebnice, pracovní sešit, sešit

  • kontrola Pracovního listu 4 - výsledky jsou v obrázku
  • video Clock 3 - Mrkněte na své nejčastější chyby při zápisu hodin +  drobný dodatek ke gramatice hodin
  • video SB 42-43
  • zápis do sešitu
  • odevzdání úkolů Edupage - fotografie hotových úkolů v sešitě podle učebnice s.43 /cv. 3c (7 vět o tvém dni) + 5b (napiš věty z 5a podle sebe) - na základě vysvětlení úkolů ve videu SB 42-43

Zápis Present simple - zbytek (he, she, it) doplníme příště

PRACOVNÍ LIST 4 - výsledky

7. POKYNY - 20.4.-24.4. 2020

Další pokyny zadám během pondělí 27. 4.

Milé děti a milí rodiče,

v pondělí se zkusím s dětmi spojit telefonicky především pro zjištění našich možností. Zbytek bude zase práce s učebnicemi a pracovním sešitem. 🙂

  • pondělí 20.4. 11:00 zkouška online spojení
  • 7. video WB 34-35 - kontrola domácího úkolu
  • 8. video SB 44-45 (se zadáním WB 36-37) - děti pracují při videu
  • zápis Present simple 2 do sešitu
  • 9. video WB 36-37 - společná kontrola cvičení

Zápis Present simple 2

8. POKYNY - 27.4.-30.4. 2020

Další pokyny zadám během pondělí 4.5.

Milé děti a milí rodiče, v pondělí odzkoušíme a pak si trochu odpočineme - anglicky a kreativně.

  • pondělí 20.4. 11:00 zkoušení slovíčka 4AB + CLOCK
  • PROJECT - MY TYPICAL DAY (Comics): Na papír o velikosti A4 vytvořte komiks o svém typickém dni. (Může se jednat o běžný den před nebo v průběhu karantény, nechám to na vás. V každém rámečku nakreslíte a popíšete anglicky (celou větou) jednu aktivitu, kterou běžně děláte + v kolik hodin ji děláte. Projekt bude za 75% známku. Nebudete mít tento týden už nic jiného na práci, takže byste se měli pořádně vytáhnout a kreativně vyřádit, ať to stojí za to! 🙂 Zkusím zde udělat galerii vašich výtvorů... 🙂 Pokud to tento týden nestihnete, tak nepanikařte.

Fotku svého projektu můžete do Edupage v klidu vkládat až do čtvrtku 7.5.

Projekt by měl obsahovat:

  • Nadpis: MY TYPICAL DAY
  • celkem 8-9 rámečků s RŮZNÝMI aktivitami, tj. aktivity se neopakují
  • každý rámeček má: 1) ciferník s časem, kdy se aktivita děje, 2) obrázek aktivity 3) a celou větu v angličtině, popisující obrázek a čas, kdy se aktivita děje (např. Vstávám v 7:15 dopoledne.)
  • Mezi aktivitami by se mělo objevit slovíčka denního režimu z dané lekce: vstávat, jíst snídani, oběd a večeři, sprchovat se, jít do postele apod.

Pokud si nejste jistí, jak by to mohlo vypadat, nechte se inspirovat v pracovním sešitě str. 34 nebo v učebnici na str. 42.

Kdyby vám stále něco nebylo jasné, pište, ptejte se! 🙂

9. POKYNY - 4.5.-7.5. 2020

Další pokyny zadám NEJSPÍŠE během pondělí 11.5.

Milé děti,

doufám, že jste měli možnost dohnat, co vám utíkalo, a taky si dát torchu nohy na stůl.

Tento týden budeme znovu procvičovat hodiny a přítomný čas. Doplníme si informace o "syčení" a dáme si gramatická cvičení na přítomný čas prostý v kladu i záporu. ----------------------- A níže najdete galerii s vašimi projekty 🙂

POKYNY:

  • Project - My typical day (comics) - stále vypracováváme, připomínám termín odevzdání do čtvrtku 7.5.
  • Pracovní listy 5 - 9 - Vytisknout a vyplnit - kdo nemůže tisknout, určitě stačí psát si výsledky do sešitu.
  • 10. video: Syčení  1) společné zadání PL 5+6    2) dodatek k Přít. času prostému "syčení"    3) společné zadání PL 7, 8, 9
  • Výsledky PL 5+6 níže
  • Online hodina ČTVRTEK 7.5. v 8:00 na ZOOM - společná kontrola PL 7-9 + domluvíme další video hodinu

Pracovní list 5 - CLOCK analog

Pracovní list 8 - syčení ve větách

Pracovní list 6 - CLOCK digitál. /slovy 

Pracovní list 9 - Přít. pr. +/- , překlad

Pracovní list 7 - Přít. prostý: syčení

10. Video - Syčení u přítomného času

Zdroje pro PL:

PL7 - zdezde /  PL8 - zde

Výsledky PL 5+6

10. POKYNY - 11.5.-18.5. 2020

Další pokyny zadám během pondělí 18.5.

Moji milí draci,

doufám, že jste si minulou online hodinu užili! Já si myslím, že to bylo super!

Tento týden pro vás nemám videa, ale dvě online hodiny na ZOOMu - snad to zvládnem!

V úterý si zkontrolujeme pracovní listy, které jsme zkontrolovat nestihli, ve čtvrtek uděláme dvoustranu v učebnici (lekce 4D) a naučíme se tvořit otázky v přítomném čase. Pak budete mít za úkol udělat k lekci 4D cvičení v pracovním sešitě - ty si zkontrolujeme společně ve čtvrtek.

POKYNY:

  • Online hodina ÚTERÝ 12.5. v 8:00 na ZOOM - společná kontrola PL 8-9 z minula
  • Online hodina ČTVRTEK 14.5. v 8:00 na ZOOM - SB 46-47
  • WB 38-39 - Domácí úkol do příštího úterý, kdy bude další online hodina, kde si tuto dvoustranu zkontrolujeme
  1. cv. - doplnit podle sebe
  2. cv. - doplnit lušťovku
  3. cv. - doplnit DO nebo DOES (podle osoby v podmětu)
  4. cv. - seřadit slova do správného pořadí tak, aby vytvořily otázku
  5. cv. - poslechnout si CD nahrávku a odfajkovat pravdu a zakřížkovat lež
  6. cv - odpověz na otázky podle sebe

11. POKYNY - 18.5.-25.5. 2020

Další pokyny zadám během pondělí 25.5.

Moji milí draci páťáci,

minulý týden jsme zase zvládli s bravurou. Tleskám vám!

Tento týden nás čeká jen jedna online hodina a samostatné procvičování přítomného času v kladné i záporné větě, ve zjišťovacích otázkách (na ano/ne) a krátkých odpovědích na ně - a i v těch doplňovacích otázkách (why, when, what, how...).

POKYNY:

  • Online hodina ÚTERÝ 18.5. v 8:00 na ZOOM - společná kontrola WB 38-39
  • Present simple interaktivní pracovní listy na + / - / ? a krátké odpovědi

Pracovní listy (dále PL) jsou interaktivní - to znamená, že je nemohu zkopírovat a vložit sem  na tento web. Nebudete je moci ani vytisknout.  Vypracovávají se na dané webové stránce.

Na daný PL se dostanete kliknutím na příslušné oranžové tlačítko "Přejít na XY Pracovní list" .

Ovládání PL je velice snadné. Ke každému PL níže rozepisuji postup k vypracování zvlášť, abyste věděli, co s nimi dělat.

Kontrola ale probíhá u každého z nich stejně:  Až budete mít celý PL hotový, klikněte na modré políčko FINISH!! Poté z nabídky, která se vám objeví, zvolte tu vlevo "Check my answers". Červeně se vám podbarví nesprávné odpovědi, modře podbarvené budou ty správné.

Dělejte si poznámky, u kterých PL/cvičení/vět jste měli problémy, ať si je pak můžeme vysvětlit.

Pracovní listy

  1. Otázky a odpovědi: U tohoto cvičení jen navolíte v roletkách správné odpovědi. Přejít na 1. Pracovní list
  2. Do/Does + syčení: Ve cv. 1 doplňujete DO nebo DOES. Ve cv. 2 zakliknete správnou možnost. Přejít na 2. Pracovní list
  3. Do / Does / Don't / Doesn't: Vepište do políček do / does / don't nebo doesn't. Přejít na 3. Pracovní list
  4. 4 různá cvičení: Ve cv. 1 vepisujete celé sloveso v jeho syčící podobě (pozor na správný zápis). Ve cv. 2 zvolíte správnou možnost A nebo B. Ve cv. 3 dopisujete do volných polí slovo don't nebo doesn't. Ve cv. 4 přetahujete možnosti z nabídky na místo, kam v textu patří. Přejít na 4. Pracovní list

12. POKYNY - 25.5.-1.6. 2020

Další pokyny zadám během pondělí 1.6.

Moji milí páťáci,

tento týden jdeme na opakování 4. lekce - čili Přítomný prostý čas všude, kam se podíváš. Hodiny taky. Slovní zásoba na volnočasové aktivity a každodenní činnosti. Jooooooooooooo! To chceme!!

POMŮCKY: učebnice, pracovní sešit, sešit English Grammar a youtube videa

POKYNY:

  • Video 11 - SB 50 (Unit 4 Revision) - vypracuj si opakování v učebnici do sešitku podle videa, proveď si kontrolu
  • Video 12 - WB 40-41 (Unit 4 Progress check) - vypracuj si pracovní sešit podle videa, proveď si kontrolu

13. POKYNY     1.6. - 8.6 2020

Další pokyny zadám během pondělí 8.6.

Moji milí páťáci,

tento týden si představíme slovní zásobu nábytku a dalších věcí v pokoji. K tomu si ukážeme předložky a jak s nimi pracovat!

Ať už jste doma nebo ve škole, pracovní náplň budete mít všichni opět stejnou. Tady je:

POMŮCKY: učebnice, pracovní sešit, sešit English Grammar a youtube videa

POKYNY:

  • Video 13 - SB 52-53 - vypracuj si opakování v učebnici do sešitku podle videa, proveď si kontrolu
  • Video 14 - WB 42-43 - vypracuj si pracovní sešit podle videa, proveď si kontrolu

14. POKYNY     8.6. - 15.6 2020

Další pokyny zadám během pondělí 15.6.

Moji milí páťáci,

tento týden ještě zabojujeme s učebnicí a pracovním sešitem a pak už budeme jen opakovat - vydržme!! :o)

Na začátek mám pro vás cvičení na předložky - zkuste si to vyplnit a pošlete mi jej na Edupage.

Dále mám pro vás dvě videa - jedno na práci s učebnicí a druhé s pracovním sešitem. Tak směle do toho! :o)

POMŮCKY: učebnice, sešit English Grammar, pracovní list a youtube videa

POKYNY:

  • Pracovní list - Předložky - vypracuj si a pošli na Edupage výsledky
  • Video 15 - SB 54-55 - vypracuj si opakování v učebnici do sešitku podle videa, proveď si kontrolu
  • Video 16 - WB 44-45 - vypracuj si dle videa

POSLAT NA EDUPAGE: pracovní list Předložky + Popis jedné místnosti ve vašem domě/bytě min. v 6 větách s frází There is/are nebo There isn't/aren't do Pondělí 15.6. Děkuji!

Zdroj prac. listu: zde